9 файла, които всеки бизнес трябва да има под ръка

файл бизнес

Често се случва да създаваме файлове (набързо, разбира се) едва когато се обади журналист, появи се потенциален инвеститор или интересна бизнес възможност. И трябва (спешно!) да изпратите на някого лого във вектор или по някакъв начин да дадете представа за същността на вашия бизнес и вашите продукти. Много често се случва в неподходящ момент, отнема много време и накрая се оказва криво.

Този материал ще бъде не толкова за PR, колкото за комуникации в най-широкия смисъл на думата и със сигурност ще бъде полезен на онези бизнесмени, които сами си правят PR.

И така, това, което ще изброим сега, в добрия смисъл трябва да има всеки бизнес – от пекарна до голям холдинг. И за предпочитане в облака – Dropbox и iCloud ще ви помогнат. Или дори поставете всичко на сайта в специален раздел „за пресата“. Понякога просто се случва, че изведнъж ви чака добра бизнес възможност и вие изобщо не сте готови, но ще бъде възможно да пуснете връзката, за да изтеглите файла и да не се тревожите отново за това.

  1. Лого в различни формати

Основа на основите. Логото може да бъде полезно за партньорско събитие, в което участвате, дизайнер, който набира вашата реклама за печат, уеб студио, което иска уебсайт, предназначен за вас, да включи в тяхното портфолио. Форматите, в които трябва да имате лого, са всеки вектор (cdr, indd), png и, разбира се, jpeg.

  1. Визитка

Много уважавам тези компании, които поставят на уебсайтовете си линк за изтегляне на визитни картички на служителите си. Изглежда, че те не рекламират твърде много и предоставят цялата информация. Трябва да има визитни картички на всичките ви служители (или ръководители на отдели за големи компании) в облака, включително визитната картичка на ръководителя, така че без да губите допълнително време, можете да изпратите връзка към визитната картичка, а не трескаво да търсите телефона и имейла на правилния служител, които да предадете клиент/репортер/инвеститор/партньор/друг. Така спестявате не само вашето време, но и времето на компанията.

  1. Фотографии

Трябва да има снимки на вашите ключови служители в облака, да не говорим за набор от 3-5 снимки на собственика / изпълнителния директор. Снимките трябва да са професионални, с добро осветление и в някакъв общ корпоративен стил. НЕ бъдете твърде мързеливи, за да съберете всички служители за фотосесия. Защото, ако имате спешна нужда от професионална снимка на вашия мениджър продажби за коментар в специализирано списание, няма да ви се налага да я търсите суетливо. Най-медийният човек на компанията трябва да има комплект от поне пет снимки в близък план, от различни ъгли, медиите не обичат да правят еднакви снимки на говорители. Друга важна подробност е, че фотосетът трябва да се актуализира веднъж на всеки 2-3 години.

Би било хубаво да имате фотосет за вашия бизнес. Снимка на табела, вход на търговски обект, снимка на офис интериор, производство на продукт или самите продукти. Ако продавате например роботи, тогава вероятно е добра идея да имате под ръка техните снимки, както се казва, в интериора.

  1. Backgrounder

Backgrounder е текстов файл, който съдържа основна информация за вашата компания – кога и от кого е създадена, какъв е основният профил на компанията, какви продукти и услуги продава и обслужва фирмата, кои са клиентите, къде се намира фирмата разположен и т.н. С една дума, след като прочете този файл, човек, който не знае абсолютно нищо за вас, трябва да получи повече или по-малко разбираема представа за вашите дейности. Обемът на такъв файл обикновено е не повече от един печатен лист. Форматът е word и pdf. Също така би било хубаво да актуализирате бекенда веднъж годишно, да добавите някои важни етапи от историята на компанията, да актуализирате информация за приходите и оборота. Но отново, не се увличайте твърде много, това все пак е обща информация. Накрая трябва да дадете връзки към сайта и социалните мрежи, за да може заинтересованият да научи повече.

  1. Връзки към прес материали с ваше участие

Вероятно всички вече знаят, че линкове към техните интервюта, коментари, колони и т.н. трябва да бъдат публикувани в социалните им мрежи и специални секции на сайта. Ако все още не можете да видите връзки на вашия сайт (и за печатни версии – pdf формати или екранни снимки на статии), тогава не забравяйте да го направите, това ще даде възможност на журналистите да разберат по какви въпроси можете да бъдете експерт и по какъв въпрос изглед, който имате върху един или друг чек. Е, запазете го и в облака, разбира се.

  1. Каталог /презентация/ търговско предложение

Всеки файл, който красиво показва вашите продукти/услуги, предимства и техните цени (или ценови диапазони). Можете (и дори трябва) да го поставите на SlideShare или Issue.

  1. Файлове с вашите новини

Ако някога сте изпращали подробно прессъобщение на някого за пускане на нов продукт, тогава направете едно от двете неща: или го публикувайте на уебсайта си в раздела за фирмени новини, или поне разполагайте с всеки от тези файлове, за да можете дайте им линк или изтеглете. Никога не знаете кога и къде може да е необходимо конкретно издание.

  1. Имиджов банер

Отново, ако внезапно се съгласите с някого относно програма за съвместно брандиране, сътрудничество или информационна подкрепа, би било хубаво да имате под ръка прост банер с вашето лого и слоган. Поръчайте тази картинка на дизайнера предварително, доведете я до възможното съвършенство и я запазете в няколко от най-често срещаните размери.

  1. Варианти за имиджови рекламни оформления

Има рекламни кампании, насочени към продажба на определена услуга. Има такива, които ефективно информират компанията като цяло. Имайте под ръка тези рекламни материали и други. В различни формати – видео, аудио, печат, външни оформления. Ясно е, че не е нужно да правите рекламни материали просто „за да бъдете“, но ако правите рекламна кампания, особено имиджова, е по-добре да запазите всички файлове и да ги имате някъде в публичното пространство или в облака.

 

Друго

Сега помислете и анализирайте предишния си опит. Колко често трябваше да покажете, препратите и дори прочетете/видите внезапно? Това случвало ли се е повече от веднъж? Тогава не се колебайте да добавите този файл към вашия „облачен“ списък.

Е, никога не забравяйте за здравия разум, всички тези файлове трябва да са актуални, направени във вашия актуален корпоративен стил, като посочвате реалния адрес (физически и уебсайт), цените и продуктовата линия също трябва да са актуални. Затова се опитайте да проверявате облачната си бизнес папка поне веднъж на всеки 6-12 месеца.

 



СВЪРЖЕТЕ СЕ С НАС

Вашият бизнес се нуждае от правилните контакти и начини за комуникация.

Свързваме вас с вашите потенциални партньори и клиенти!

Последвай ни

© 2024 · IMG Connect · Meet us in Sofia · Plovdiv · Varna ·  All Rights Reserved!